Wednesday, February 24, 2010

Kesah Yg tragis..

Satu hari tue aku tgh dok kt ats moto nk p kje..
then trpaksala stop jap sbbb ada traffic light kt dpn..
Pagi tu jln agak sibuk, besa la time org suma nk kuar p kje..
Di bhagian jln yg bertentangan ada la satu lori yg  besaq punya..
bla lmpu di bhgian lori tu dh jd wrna hijau mereka2 pown brgerak
smbil diperhatikan oleh aku..
Tp bla smpai kt lori tue, dye mengambil side yg sgt lebey smpai menggilis kon2 yg ada di tgh jln
memisahkn bhgian aku dn lori trsebut..
Aku yg dok tgk ni tba2 mnjadi sgt gerun ble tgk lori tu menggilis kon2 yg tidk bersalah itu..
Tibe2 aku teringat satu peristiwa yg sgt tragis berlaku kt ank jiran aku kra2 dua bln lepas..
Beliau brsama seorg lg kwnnya dipercayai bergesel dgn lori then beliau trjatuh dr moto n digilis oleh lori trsebut..
Beliau mati di tmpt kejadian disebbkn kecederaan yg sgt teruk..
Aku kira kisah kematian dye tu sgt tragik dn mjadi teladan kt aku yg skunk ni dok
berulang alik ke tmpt kje dgn moto..
Perasaan gerun tu mmg ada tp dh moto je pown yg ada..
Harap2 spnjg aku dok berulang alik n xdela brlaku sbrg kejadian yg x diingini brlaku kt aku..



Al-Fatihah buat Allahyarham Saudara Mohd Khairul
yg telah kmbali ke rahmatullh awl thun lepas..
Semoga rohnya dicucuri rhmat..
Amin.

2 comments:

Jo said...

yang masuk paper tu ke?


uhh,,
amin.
:(

zahra. said...

uh kesian nya...

al-fatihah

hopefully, nothing happen on you ;)